مهم‌ترین دیدارهای دانشجویی رهبر انتقلاب که هیچ دانشجویی نباید از دست بدهد

دیدار رمضانی رهبری با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و علمی دانشگاه‌ها

رهبر معظم انقلاب هر سال در ماه مبارک رمضان به واسطه امید و اعتمادی که به قشر دانشجو دارند، این فرصت را در اختیار فعالان دانشجویی قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند در کنار بیان نقدهای خود و همچنین بیان مسائل و مشکلات کشور راهکارهای خود را نیز برای عبور از بحران‌ها و گرفتارهای پیش روی جامعه ارائه کنند و این اتفاق نیز در یک فضای صمیمی و فارغ از هرگونه محافظه کاری و مصلحت اندیشی رقم می‌خورد.

رهبر معظم انقلاب هر سال در ماه مبارک رمضان به واسطه امید و اعتمادی که به قشر دانشجو دارند، این فرصت را در اختیار فعالان دانشجویی قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند در کنار بیان نقدهای خود و همچنین بیان مسائل و مشکلات کشور راهکارهای خود را نیز برای عبور از بحران‌ها و گرفتارهای پیش روی جامعه ارائه کنند و این اتفاق نیز در یک فضای صمیمی و فارغ از هرگونه محافظه کاری و مصلحت اندیشی رقم می‌خورد؛ به نحوی که می‌توان گفت دانشجویان در جریان این نشست چند ساعته نقدهای خود را بدون لکنت بازگو کرده و تا پایان همین نشست نیز پاسخ‌های کامل و جامع رهبری را در خصوص مسائل مختلف دریافت می‌کنند.

بر کسی پوشیده نیست که امروز گفتگوی بی واسطه فعالان دانشجویی با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌های جنبش دانشجویی در سطح دانشگاه و جامعه تبدیل شده؛ چرا که دانشجویان در این نشست‌ها تلاش می‌کنند تا دردهای مردم و مسائل و مشکلات اداره کشور را همراه با ارائه راهکار محضر رهبر معظم انقلاب ارائه کنند و در مقابل شنوای پاسخ ها، رهنمودها و توصیه‌های معظم له باشند.

به نظر می رسد جلسه دیدار رهبری با دانشجویان از جمله راهبردی ترین جلسات دانشجویی یا مردمی با مسئولین کشور است؛ از این جهت که در آنجا مسائل مهم کشور با جمع بندی یا بدون جمع بندی توسط دانشجویان طرح می‌شوند و همین مسئله موجب شده تا باب برخی مسائل فکری و مباحث اندیشه‌ای عمیق در کشور باز شود.

دیدارهای دانشجویی با رهبر معظم انقلاب همواره حائز اهمیت بوده و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده و از این جهت رهبر انقلاب هم با وجود لغو بسیاری از جلسات به دلیل شیوع ویروس کرونا اصرار داشته اند که دیدار با دانشجویان حفظ شود. با این اوصاف آنچه را که دانشجویان باید قدر بدانند این است که تریبون سخنرانی در محضر رهبری باید افق گشا برای آینده نظام باشد. پس اگر بنا باشد که آن‌ها هم در این جلسه همان حرف‌های رسانه‌ای را بزنند قطعا بیان این حرف‌ها خیلی راهگشا نخواهد. مهم این است که در این جلسه دانشجویان بتوانند یک جمع بندی دقیق از مسائل اساسی کشور ارائه کنند.

یکی از کارکردهای تریبون دیدار دانشجویی با رهبر انقلاب تصمیم سازی است و این موضوع اصلا موضوع عجیبی نیست، چون دانشجویان در این جلسه توانسته اند از تمام لایه‌های مدیریتی عبور کرده و مستقیما با رهبر انقلاب صحبت می‌کنند. دیدار دانشجویی با رهبر انقلاب تریبونی برای ضریب دادن به مسائلی است که جنبش دانشجویی می‌خواهد پیگیری کند. مضاف بر این یکی از خوبی‌های این جلسه این است که یک سیگنال به حاکمیت می‌دهد به این صورت که دانشجویان در طول یک سال با رهبری وارد گفتگو می‌شوند و همین مساله یک شانیت به جنبش دانشجویی داده و این یکی از کارکردهای ذاتی این جلسه است.

منبع: ایسنا

دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبری در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز 

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، سالانه جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) دیدار می‌کنند. در این دیدار محوریت سخنان ایشان حول مقابله با نفوذغرب، استکبار ستیری، روحیه‌ی تلاش و ایستادگی دانشجویان و دانش آموزان است.

منبع: مرکز مدیریت حوزه علمیه

دیدار دانش آموزان و دانشجویان با رهبری