پروژه کسر خدمت

مرکز علم و فناوری جوادالائمه(ع) به منظور کمک به ارتقاء بهره‌وری تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی، اقدام به تدوین نظام مسائل و موضوعات مورد نیاز انقلاب اسلامی در عرصه های ملی و دفاعی نموده و در پی آن است تا در یک تعامل دو سویه با مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و دانشگاهی به گفتمان سازی و جریان سازی لزوم پاسخ به نیاز های جاری و آتی انقلاب بپردازد تا از این طریق، رویکرد صرفا تئوریک و پژوهش برای پژوهش را به پژوهش برای کاربرد و پاسخ به نیاز جامعه تبدیل نماید.

بر این مبنا تلاش می شود تا از یک سو با تعامل با اساتید و دانشجویان، هدایت عناوین پایان نامه های دانشجویی به سمت پاسخ به نیازها و مسائل اولویت دار کشور انجام شود، و از سوی دیگر با جلب مشارکت و پشتیبانی مراجع ذیصلاح، حمایت هایی از جمله کسر خدمت، جایگزین خدمت، قراردادهای پژوهشی-تحقیقاتی و… را به عنوان عامل انگیزشی و حمایتی در اختیار پژوهشگران دانشگاهی قرار دهد.

با رویکرد ذکر شده، در حال حاضر مرکز علم و فناوری جوادالائمه (ع) در قالب انجام پروژه های کسر خدمت یا جایگزین خدمت پذیرای دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد و همچنین در قالب پروژه های رشد بسیج، اقدام به حمایت و هدایت تیم های متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در تمامی مقاطع با اولویت دانشجویان سال سوم کارشناسی می نماید.

پروژه کسر خدمت سپاه برای سربازی و رفع چالشهای آن

پروژه جایگزین خدمت

به منظور انجام پروژه جایگزین خدمت، دانشجویانی که توسط بنیاد ملی نخبگان احراز صلاحیت شده باشند می‌توانند با تکمیل فرم اطلاعات فردی در خواست خود را ارسال نمایند تا در صورت توافق برای اجرای پروژه، نسبت به تهیه معرفی نامه لازم اقدام نمایند.

پروژه کسر خدمت

فارغ‌التحصیلان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که از زمان فارغ‌التحصیلی (ثبت آخرین نمره آن‌ها) کمتر از 8 ماه گذشته باشد و تاکنون برای ارگان دیگری پروژه کسر خدمت انجام نداده باشند، می‌توانند با تکمیل فرم اطلاعات فردی در خواست خود را ارسال کنند.

علاقمندان برای دریافت پروژه، تا زمان راه‌اندازی کامل سامانه، فرم‌های مربوطه را دانلود و به آدرس ایمیل مجموعه ارسال کنند.